vrijdag 15 november 2013

Donderdag 14 november de vierde chemo

Donderdag 14 november staat de vierde chemo gepland maar voordat we hierop ingaan nog even een paar leuke dingen

Zoals in het vorig bericht al gemeld zijn we maandag lekker vroeg aan de dag begonnen in Madrid. Om half5 stond de taxi voor het hotelom de terugreis naar 'reality' te beginnen. Om half 11 konden we op Daalhof aanschuiven voor een heerlijk ontbijt en na een gezellig middagje nog zijn Lisette en ik om een uur of 4 richting stad getrokken...het was tenslotte de 11e vaan de 11e! We hebben een hele gezellig middag/avond gehad op straat voor de Struijs en het laatste uurtje nog in de Karkol. Om 23 uur zijn we in ons bedje gestort...hele fijne dag weer geweest, het vastelaovends seizoen is weer geopend!

Woensdag avond hebben we, samen met pa en ma, heerlijk gegeten bij de Compleminte vaan Sint Fiet in de Rechtstraat...pas sinds begin ooktober geopend en aan te bevelen! De ochtend heb ik nog bloed laten prikken om na te gaan of mijn afweer systeem zich goed hersteld heeft en dat is het geval...dus we kunnen donderdag met chemo 4 beginnen.

De 14e dus om half 10 gemeld bij het dag centrum voor de vierde chemo. De sterkte-dosering is wat aangepast opdat mijn afweersysteem zich in de derde week voldoende kan herstellen en dat merk ik dus ook bij het toedienen en de bijwerkingen erna. Het valt in vergelijking et de vorige keren erg mee. Dat is alweer mee genomen. Moet toh ook even kwijt dat het weer gezellig was op het dag centrum. Klinkt wellicht vreemd vooral voor diegenen die er nog nooit geweest zijn en ook vanwege de reden waarom men hier komt maar het verplegend ersoneel doet echt zijn best om het een beetje leuk en luchtig te houden. En dat lukt ze aardig, het was weer gezellige boel en de volgende keer moeten we de fotoĊ› van Denemarken meenemen

Bij thuiskomst valt het toch allemaal weer wat koud op je dak...confronterend weer maar zoals hiervoor al gemeld zijn de bijwerkingen een stuk minder en dat is wel heel erg fijn!

We gaan dus door met kuren hoewel soms ook de gedachte bij me opkomt of het allemaal de moeite waard is want uiteindelijk loop ik gedurende 2 weken met last van de bijwerkingen om mij dan een week goed te voelen. Hier tegenover staat dan dat ik zonder chemo mij op dit moment altijd goed voel. Punt is natuurlijk dat bij geen chemo de totale tijd van leven  korter zal zijn en dat is natuurlijk ook het dilemma tussen gevoel/emotie en ratio...voorlopig gaan we voor de ratio en gaan we door met de chemo...op naar kuur 5 op 5 december

Tot het volgende bericht weer!



2 opmerkingen:

  1. Hoi Bas, het doet me goed om je blog te volgen. Ik leef op die manier van op afstand mee. Man, wat heb ik een bewondering voor je! de 1e week na deze chemo zit er al weer op, nu nog de 2e week last hebben..en dan weer terug de goede weken in. Sterkte! ik denk regelmatig aan je. de groete oet Brussel, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Bas,
    Ik vind het knap hoe je je blog steeds met veel optimisme aanvult - ik volg het met heel veel plezier - vind het erg knap van je
    Ik wens jou en he gezin nog veel sterkte toe
    groetjes
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen